This list will be regularly updated until the end of the course. The publications are presented as one list, because some of them appeared in the bibliography for all individual parts. The URL’s are generally divided according to course part and/or topic.

  • Aizpurua, Pedro: Teoría del conjunto coral, Real Musical, Madrid, 1981.
  • Balet, Jan: What makes an orchestra, Oxford University Press, New York, 1951.
  • Bennett, R.: History of Music, Cambridge University Press, Cambridge, 1987.
  • Bennett, R.: Investigating Musical Styles, Cambridge University Press, Cambridge, 1992.
  • Berger, Melvin: Guide to Chamber Music, Anchor Books, Doubleday, New York, 1990.
  • Brenet, M.: Diccionario de la música, Editorial Iberia, Barcelona, 1981.
  • Brett, P.: “Britten and Grimes.” The Musical Times 118, no. 1618: 995-1000, 1977.
  • Confalonieri, Giulio: Historia de la Música y sus compositores, Euroliber, S.A., Estela (Navarra, Spain), 1992.
  • Córdova y Oña, D. Sixto: Cancionero Popular de la Provincia de Santander, Libro IV, Santander, Spain, 1955.
  • Cotarelo y Mori, Emilio: Historia de la Zarzuela, osea del drama lírico en España, desde su origen a finales del siglo XIX, Tipografía de Archivos, Madrid, 1934. [Facsimil edition (2000) ICCMU, Madrid]
  • Crichton, Ronald: Manuel de Falla—Catálogo descriptivo de su obra, Fundación Banco Exterior, Col. Memorias de la Música Española, Madrid, 1989.
  • Dufourcq, Norbert (ed.) La Música. Los hombres, los instrumentos, las obras, cap. II. Editorial Planeta, Barcelona, 1984.
  • Gay, Peter: Mozart, Viking, Penguin, New York, 1999.
  • Gómez Amat, Carlos: Historia de la música española—5. Siglo XIX, Alianza Música, Madrid, 1984.
  • Gottlieb, J. (ed.): Leonard Bernstein O hudbě, Nakladatelství Lidové noviny, Praha, 1996.
  • Grout, Donald Jay: A history of Western music, 3rd edition, W. W. Norton & Company, New York, 1980.
  • Hall, M.: Tempo, New Series, no. 147: 31-32, 1983.
  • Hanks, P. and Pearsall, J.: Oxford Dictionary of English, 2nd Kindle edition, Oxford University Press, Oxford, 2010.
  • Holmes, Paul: Debussy, Omnibus Press, London, 1989.
  • Howard, Patricia: Notes 56, no. 1: pages 222-25, 1999.
  • Hrčková, Naďa: Dějiny hudby I.—Evropský středověk, Ikar, Bratislava, 2003.

  • Hrčková, Naďa: Dějiny hudby II.Renesance, Ikar, Bratislava, 2004.
  • Hrčková, N. et al: Dějiny hudby V.—Hudba 19. století, Ikar, Bratislava, 2010.
  • Hrčková, N. et al: Dějiny hudby VI.—20. století (1), Ikar, Bratislava, 2006.
  • Hrčková, N. et al: Dějiny hudby VI.—20. století (2), pages 96-111, Ikar, Bratislava, 2007.
  • Hůla, Zdeněk: Nauka o kontrapunktu, Editio Supraphon, Prague, 1985.
  • Jacob, Gordon: Orchestral Technique, 3rd edition (1982), Oxford University Press, Oxford, 1931.
  • Johnson, William W.: So this is music!, J. Curwen & Sons Ltd., London, 1952.
  • Kačic, Ladislav: Dějiny hudby III.—Baroko, Ikar, Bratislava, 2008.
  • Kamien, Roger: Music: An Appreciation, 5th edition, McGraw-Hill, New York, 1992.
  • Kennedy, M. and Kennedy, J.: Oxford Concise Dictionary of Music, 5th edition, Oxford University Press Inc., New York, 2007.
  • Kerman, Joseph: Opera as a drama, Vintage Books, New York, 1956.
  • Manzano Alonso, Miguel: La jota como género musical, Editorial Alpuerto, S.A., Madrid, 1995.
  • Marco, T.: Historia General de la Música—El siglo XX, Ediciones Istmo, Madrid, 1985.
  • Martí, Josep: Las fronteras interiores de nuestro universo musical. El caso de las músicas populares, in Patrimonio Musical, Junta de Andalucía, Consejería de Cultura, Granada, Spain, 2002.
  • Navarro, Francesc (ed.) Gran Historia de la Música, Salvat, Barcelona, 2001.
  • Pettitt, S.: Opera—A Crash Course, Watson-Guptill Publications, New York, 1998.
  • Ribera y Tarragó: La música árabe y su influencia en la española, chapter V: Caracteres artísticos de la música árabe oriental: armonía, ritmo y expresión, Pre-textos, Valencia, Spain, 2000.
  • Roche, Jerome: The Madrigal, Charles Scribner’s Sons, New York, 1972.
  • Ruiz Tarazona, A.: Enrique Granados. El último romántico, Real Musical, Madrid, 1975.
  • Ruiz Tarazona, A.: Isaac Albéniz, España soñada, Real Musical, Madrid, 1975.
  • Sadie, S. (ed.): The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Macmillan Publishers Limited, London, 1980.
  • Samuel, Claude: Prokofiev, Marion Boyars, London, 2000.
  • Seligmann, Jean and Danziger, Juliet: The meaning of Music, The World Publishing Company, Cleveland, 1966.
  • Šišková, Ingeborg: Dějiny hudby IV.—Klasicismus, Ikar, Bratislava, 2011.
  • Strong, Roy C.: “Queen Elizabeth I as Oriana.” Studies in the Renaissance, vol. 6, pp. 251–260 (found on JSTOR, http://www.jstor.org/stable/2857192), 1959.
  • Taylor, Eric: The AB Guide to Music Theory, Part I, ABRSM, Amersham, 1989.
  • Taylor, Eric: The AB Guide to Music Theory, Part II, ABRSM, Amersham, 1991.
  • Thompson, Wendy: Classical composers, Southwater, London, 2002.
  • Vayá Pla, Vicente: Joaquín Rodrigo, su vida y obra, Real Musical, Madrid, 1977.
  • Weeks, M.: Music – A Crash Course, Simon & Schuster UK Ltd, London, 1999.
  • Zenkl, Luděk: ABC Hudebních forem, Editio Bärenreiter, Prague, 1984.

URL’s

Part 1

Part 2

On program notes:

Dictionaries, on D. Milhaud

Impressionism / Manuel de Falla

Part 3

On Wagner:

Part 4

Part 5

On dissonances

Advertisements